Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012


Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

Προσπαθούν να ξεμπλέξουν το «κουβάρι» της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας

http://news.kathimerini.gr

Του Τασου Τελλογλου

Ο κ. Νίκος Αναστασόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ και πρώην πρόεδρος του ΟΛΠ ορίσθηκε συντονιστής για το μέλλον της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας μας. Ωστόσο, ενάμιση μήνα από την τοποθέτησή του, είναι δύσκολο να υποδείξει μία διεύθυνσή του σε ξένο συνομιλητή του αν ερωτηθεί.

Εως το τέλος του φθινοπώρου, ο κ. Αναστασόπουλος θα πρέπει να έχει υποβάλει την έκθεσή του στο γραφείο του πρωθυπουργού και τα συναρμόδια υπουργεία γι’ αυτό που οι άνθρωποι του κλάδου αποκαλούν «κουβάρι». Δηλαδή, την κατάσταση στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας και ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα ναυπηγεία της, εκείνα του Σκαραμαγκά. Η επιχείρηση θα έπρεπε να έχει οδηγηθεί σε πτώχευση, καθώς παραβιάζονται οι διατάξεις του νόμου περί ανωνύμων εταιρειών (2190). Ταυτόχρονα ο -μετά το 2010 μέτοχος του ναυπηγείου- Ισκαντάρ Σάφα και η εταιρεία του Privinvest, έχουν προσφύγει στη διαιτησία εναντίον του ελληνικού Δημοσίου, αλλά και του Γερμανού συνεταίρου τους στην επιχείρηση.

Από την άλλη πλευρά το Δημόσιο έχει καταβάλει άνω των 1,7 δισ. για το πρόγραμμα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ», έχοντας παραλάβει μόνο τον «Παπανικολή» και 400 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα «ΠΟΣΕΙΔΩΝ», μη έχοντας πραγματοποιήσει τις θαλάσσιες δοκιμές για τον «ΩΚΕΑΝΟ». Οποια απόφαση και αν πάρει η κυβέρνηση, ακόμα και εκείνη της δήμευσης των ναυπηγείων, κατά το πρότυπο της δεκαετίας του ’70, θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι θα παραλάβει τα υποβρύχια που έχει πληρώσει, η αξία των οποίων είναι μεγαλύτερη από την αξία της επιχείρησης στην οποία συναρμολογήθηκαν.

Το σενάριο ακύρωσης

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τόσο στη Ν.Δ. όσο και στη ΔΗΜΑΡ, συζητείται σοβαρά η πιθανότητα να ακυρωθεί το συμβόλαιο για τα 2 νέα υποβρύχια (τύπου 214), που το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) ισχυρίζεται ακόμα ότι χρειάζεται. Διαφορετική είναι η θέση του ΠΑΣΟΚ, καθώς ο πρόεδρός του Ευάγγελος Βενιζέλος ήταν ο διαπραγματευτής της ελληνικής πλευράς κατά τη μεταβίβαση των ναυπηγείων από τη γερμανική TKMS στην εταιρεία του κ. Σάφα. Η πολιτική αυτή θέση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ενισχύεται κατά την κρατούσα άποψη από τα συμβατικά κείμενα που νομικά «δένουν» τα χέρια του ελληνικού Δημοσίου. Από την άλλη πλευρά, η δημοσιονομική κατάσταση δύσκολα θα επέτρεπε τη διατήρηση ακόμα και ενός ναυπηγείου με το σημερινό προσωπικό και το σημερινό επίπεδο αποδοχών του.

Πριν αναλάβει ο κ. Αναστασόπουλος, μια σειρά υπηρεσιακών σημειωμάτων, τόσο στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών όσο και στο υπουργείο Ανάπτυξης, αποτύπωναν μηδαμινές εργασίες στον Σκαραμαγκά («Δεν πέφτει σφυριά» λένε χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι), με αποτέλεσμα στελέχη του Π.Ν. να εξετάζουν την περαίωση των εκκρεμών προγραμμάτων ακόμα και στον ναύσταθμο.

«Δώδεκα χρόνια μετά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης των υποβρυχίων, δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τεχνογνωσία έχει αφομοιώσει το ναυπηγείο του Σκαραμαγκά» λέει αξιωματικός του Π.Ν. που έχει αποστρατευτεί και είχε ενεργό ανάμειξη στην εκτέλεση του σχετικού προγράμματος. Ως απόδειξη της θέσης του φέρνει το επιχείρημα ότι το 2ο και το 3ο υποβρύχιο που δεν ήταν πρωτότυπα και δεν είχαν επαναλαμβανόμενες εργασίες, σε σχέση με τον «Παπανικολή», κόστισαν ακριβότερα από το πρωτότυπο. Η θέση αυτή δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της απασχόλησης, που ακόμα και σήμερα φαίνεται ότι κυρίως απασχολεί τους εταίρους της κυβέρνησης Σαμαρά. Αλλά σε κανένα από τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της Αττικής οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονται κανονικά.

Υπολειτουργούν

Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, που υπολειτουργούν αλλά έχουν ακόμα κάποιες επισκευαστικές εργασίες, οι εργαζόμενοι μοιράζονται 650 - 700 ευρώ ο καθένας τον μήνα. Πρόσφατα το κράτος έπρεπε να καταβάλει 12 εκατ. ευρώ έναντι δεδουλευμένων, αλλά ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Παναγιωτόπουλος παρέπεμψε το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προφανώς επειδή το ΥΕΘΑ δεν είχε χρήματα. Στον Σκαραμαγκά η εικόνα δείχνει ναυπηγείο που έχει ήδη κλείσει, καθώς οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονται, οι ασφαλιστικοί φορείς δεν τακτοποιούνται, η διοίκηση έχει εγκαταλείψει τον χώρο και τα λεωφορεία δεν πάνε τους εργάτες ακόμα και τη μία μέρα που υποτίθεται ότι απασχολούνται. Η σύμβαση του 2010 προέβλεπε ότι αν το κράτος καθυστερούσε δύο πληρωμές, το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά θα μπορούσε να καταγγείλει τη σύμβαση, χωρίς ωστόσο οι πληρωμές από το Δημόσιο να αντιστοιχούν σε παράδοση έργου. Ηδη τον Μάρτιο οι πληρωμές καθυστερούσαν επί 10 μήνες.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΩΜΕΝΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
'Ή ΤΡΙΑΙΝΑ'

Ημερομηνία 18-09-2012


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Συναδέλφισσες – οι,

Σε συνέχεια υλοποίησης των αποφάσεων της τελευταίας Γενικής Συνέλευσης και μετά την χθεσινή απόφαση της Π.Ο.Ε.Μ. για κινητοποίηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης στις 20/9/2012, το Σωματείο καλεί όλους τους εργαζόμενους των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ στη συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαύθμωνος στις 10:30 πμ για να συμμετέχουμε στην πορεία έως το Υπουργείο Ανάπτυξης στο Σύνταγμα.

Συναδέλφισσες –οι,

Το πρόβλημα των Ναυπηγείων είναι σοβαρό και οξύ. Οι εργαζόμενοι μετά από 6 μήνες εξαθλίωσης το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν αντέχουμε άλλο.
Η Κυβέρνηση επιτέλους πρέπει να δώσει οριστική και βιώσιμη λύση.
Για τις όποιες εξελίξεις που περιμένουμε στο επόμενο διάστημα, θα σας ενημερώσουμε με νέα ανακοίνωση.

Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ (Ε.Φο.Να.Βι.)
δεν είναι πλέον πρόταση, είναι ΑΠΑΙΤΗΣΗ.

Η ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ.

ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ 20/9/2012 ΚΑΙ ΩΡΑ 10:30 πμ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ


Το Δ.Σ.



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ Β. ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Ε.

Triaena Union
 3, Palaska str, 124 62 Skaramangas Haidari, Attica, Greece
Phone:+30 210 551 0184Fax:+30 210 551 0179
Mobile:A company of Privinvest Shipbuilding
E-mail:Triaena@hsy.gr - www.hsy.gr

Triaena 
Union 
3, Palaska str, 124 62 Skaramangas
Haidari, Attica, Greece
Phone:
+30 210 551 0184
Fax:
+30 210 551 0179

Mobile:
A company of Privinvest Shipbuilding
E-mail:
Triaena@hsy.gr - www.hsy.gr